"Gaițele"

Imagini

  • "Gaițele"
  • "Gaițele"

Informații

Data: 26 Ianuarie 2025, 19:00 Duminică
Setează alertăModifică alerta setată

Setează alertă

Alegeți ziua în care doriți să primiți alerta (reminder) despre acest eveniment.
Evenimentul:"Gaițele"
Începutul evenimentului:26 Ianuarie 2025, 19:00
Evenimentele trecute
  • 18 Ianuarie 2024, 19:00 Joi
  • 12 Decembrie 2023, 19:00 Marți
  • 22 Septembrie 2023, 19:00 Vineri

Descriere

Gaițele

Autor: Alexandru Kirițescu
Un spectacol de Ovidiu Lazăr
Scenografia: Alina Dincă Pușcașu
Asistenți regie: Alice Moisă și Matei Lazăr
Distribuția:
Mihaela Arsenescu Werner
și
Tatiana Ionesi
Irina Răduţu Codreanu
Andreea Boboc/Ioana Dobrea
Mălina Lazăr
Livia Iorga
Georgeta Burdujan
Dumitru Georgescu
Daniel Busuioc
Horia Veriveş
Diana Roman
Oana Sandu
Ioan Ursulescu
Radu Grăjdeanu
Bogdan Ionescu
Ştefan Neagu

Foto: Odin Moise

durata: 2h 20' (fără pauză)

Ovidiu Lazăr:
„Textul lui Kirițescu pune indirect în discuție una din metehnele incurabile ale românilor: ignorarea diferenței dintre familie și clan. Familia se bazează, se construiește și se menține pe sentimente reale, asumate, trăite, pe relații autentice, responsabile, firești, de ajutor reciproc, pe răbdare și pe toleranță. Clanul are ca reguli esențiale interesul și supraviețuirea pe cont propriu.
Tot sistemul de personaje, de relații și de situații din GAIȚELE stă pe terenul mereu mișcător, perfid și păstos al CLANULUI, înțeles ca matrice formală de a trăi doar pentru tine, prin tine și cu tine ca unic aliat împotriva celorlalți.
Spectacolul are două planuri vizibile: unul al «gaițelor», stabile, devorante, înțepenite într-un trecut continuu care înseamnă prezent doar pentru ele, pe care și-l consumă jucând cărți, bârfind, certându-se, făcând și desfăcând intrigi uneori ieftine și agresive, cu adevărat primejdioase alteori. Își anexează sau vor să își anexeze, tropăind de implicare, terenuri, case, obiecte, rude, oameni...
Celălalt plan este cel al tinerilor care fie că luptă din răsputeri să aibă o viață personală într-un context ostil (Margareta), fie că nu își află rostul și locul în perimetrul dizolvant al clanului (Mircea Aldea), fie caută să se regăsească după ce s-au rătăcit prin vămile destinului (Wanda), sau care, pur și simplu, se opun nonșalant și fățiș «gaițelor» (Zamfira).
Cele două planuri se suprapun, se intersectează, se opun unul altuia, se agresează, și din toate aceste coliziuni cu scântei și/sau armonii aparente se naște râsul amplu, plânsul surdinizat, viața însăși...
Am construit câteva teme/motive care intervin ritmat pe parcursul acțiunii: cearta care izbucnește brusc, constant, intens, neprevestită de nimic și care este, de fapt, un «modus vivendi» al clanului Duduleanu; cortegiul funerar care trece sau care se întoarce, mereu altfel, pentru că la urma urmei, morți sau vii, oamenii sunt și vor rămâne diferiți; telefonul care sună intempestiv, insistent, persistent, ca o chemare... și încă alte câteva teme/motive care potențează ritmurile acestei comedii cu accente dramatice și o fac adevărată, dinamică, actuală...”

Amplasarea pe hartă

Autentificare

Vă rugăm să introduceți emailul și parola Dvs:

Înregistrare Express

Introduceți adresa de email și parola:
Emailul Dvs este deja înregistrat pe Fest.ro. Doriți să unificați ambele conturi de utilizator?