Călin Anton 60. Expoziție personală retrospectivă
Imagini
Informații
Descriere
Muzeul de Artă Cluj-Napoca (MACN), instituție publică de interes județean, care funcționează sub autoritatea Consiliului Județean Cluj, organizează, în perioada 11 decembrie 2024 – 5 ianuarie 2025, expoziția personală Călin ANTON 60, cu lucrări de pictură, pastel, desen. Vernisajul va avea loc miercuri, 11 decembrie 2024, ora 18:00, în sălile festive (etaj) ale Muzeului de Artă, în prezența artistului. Vor rosti alocuțiuni la deschidere domnii Lucian Nastasă-Kovács, managerul instituției, și Florin Gherasim, muzeograf, curatorul expoziției.
Călin Raul Anton s-a născut în anul 1964, în Cluj-Napoca. Și-a descoperit de timpuriu vocația artistică, chemare pe care a urmat-o mai întâi ca elev autodidact, iar apoi, peste ani, prin studii temeinice la Universitatea de Artă și Design din Cluj-Napoca, unde a absolvit secția pictură, promoția anului 2000, la clasa profesorului Victor Ciato. Este membru al Uniunii Artiștilor Plastici din România, filiala Cluj, dar și al unor prestigioase uniuni artistice internaționale din Paris și Torino.
Artist independent, cu activitate prodigioasă, are în palmares numeroase participări la manifestări expoziționale, personale sau de grup, la nivel național, în centre artistice importante: Cluj-Napoca, București, Baia Mare, Târgoviște, Constanța, Alba Iulia, Piatra Neamț șa. Călător neobosit, a participat la tabere de creație, festivaluri și expoziții care l-au făcut cunoscut, prin operă, dar l-au și recompensat cu distincții în țări precum Franța, Italia, Belgia, Olanda, Austria, Cehia, Statele Unite.
Expoziția Călin Anton 60 este a treia personală a artistului la Muzeul de Artă Cluj-Napoca, după cele din anii 2008, respectiv 2019, și are, de această dată, un caracter retrospectiv. Din numeroasele cronici despre creația sa artistică, elocvente sunt gândurile exprimate de Corneliu Antim: „Peisagistica lui Călin Anton are calitatea de a fi exactă sensibil și sintetic definită în datele ei descriptive și expresive, evitând emfaza rece a preciziei fotografice, dar și retorica spectaculozității scenografice. Tablourile sale cu această tematică sunt concepute la capătul unui pătrunzător și pedant control cultural, demers analitic al pretextului real”.